NYC, bekende gezichten en Halloween! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu NYC, bekende gezichten en Halloween! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu

NYC, bekende gezichten en Halloween!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 November 2009 | Verenigde Staten, Pittsburgh

27 September – 1 November

Lieve mensen, eindelijk weer een verhaaltje van me. Nog bedankt voor alle reacties op mijn Balkenende verhaal, ik hoop dat mijn nieuwe verhaal jullie ook weer zal interesseren. Er is een boel gebeurd de afgelopen weken, dus het is tijd voor een update!

Half oktober ben ik naar New York geweest. Ik kon meerijden met een Amerikaanse vriend van me, Tyler, en hij had ook geregeld dat we bij een vriendin van hem in New York konden slapen dus dat scheelde allemaal flink in de kosten! We vertrokken op woensdagmiddag en kwamen vrij laat in de avond aan. Toen op donderdag met Tyler in de Financial district geweest (Wall street etc.), ground zero gezien (van de 9/11 ramp, niet erg interessant want is een grote bouwput nu), Times Square (heel vet!) en toen hadden we ’s avonds een Networking Night van onze faculteit bij Price Waterhouse Coopers. Dit was niet heel interessant, niet erg veel belangrijke mensen om mee te netwerken, en daarna nog uit geweest met de groep studenten van onze faculteit. Toen op vrijdag heel luxe geluncht bij de Verenigde Naties en de rest van de middag weer wat leuke dingen bezichtigd. ’s Avonds gingen we uit met de vriendinnen van het meisje waar we dus bij konden slapen en dat was heel leuk om New York door te lopen met mensen die er ook echt wonen want dan voel je je toch minder een toerist. Vervolgens op zaterdag weer allerlei dingen bezichtigd en ’s avonds naar de bar waar de show ‘How I Met Your Mother’ op is gebaseerd en daar de New York Yankees (honkbal) wedstrijd gekeken (wat een vette wedstrijd was). Op zondag nog een New Yorkse brunch gehad met mimosa’s en toen de roadtrip weer terug naar Pittsburgh.

Toen kwamen mijn ouders en zusje naar Pittsburgh op de 23e van oktober. Erg fijn om weer even die vertrouwde gezichten te zien en wat leuke dingen met hen te doen. Leuk was trouwens ook dat ik even met mijn Nederlandse vrienden kon bellen op vrijdagavond via Skype! Zij waren bij Frank thuis met zn allen en wilden mij toch even betrekken bij hun avond, dus dat was top. Toen ben ik op zaterdag met mn vader naar de Pittsburgh Panthers (topteam in college american football) geweest om hem te laten zien hoe de sport hier beleefd wordt. De Panthers wonnen overtuigend dus dat was extra mooi. Zondag met Laurien en mn moeder naar een outlet-store geweest en een heleboel nieuwe kleren gekocht! Helaas had ik het wel druk met school en had ik niet heeeel veel tijd om overal met hen mee heen te gaan. Op dinsdag vertrokken zij richting Niagara Falls en moest ik jammergenoeg achterblijven om huiswerk te maken enzo. Laurien is inmiddels alweer terug in NL en mn ouders zijn nog aan het rondrijden langs de oostkust.

Vervolgens was het al tijd voor Halloween! Op donderdag (29 oktober) was er een avond georganiseerd door onze ‘studievereniging’. Er was een happy hour bij een bioscoop en daarna waren er 2 zalen afgehuurd waarin we met heel veel studenten een film keken. Was wel een leuke avond, ook al was de film niet heel bijzonder (om het nog netjes te zeggen ;)). Toen hadden we op vrijdag een feestje bij onze buren (van mijn 2 beste Amerikaanse vrienden). Voorgaande aan het feestje nog pannenkoeken gebakken voor 6 mensen hier en toen goed gevuld naar de party. Ik had een Peter Pan outfit gekocht en het was echt een topavond. Leuk om te zien hoe iedereen zich uitslooft voor een leuk kostuum. Gister ook weer wat feestjes afgegaan, maar dat was niet zo leuk als de avond daarvoor. Vandaag heb ik met Tom (een van mn Nederlandse maatjes) ge-squashed, ge-fitnessd en gevoetbald. Was ook wel weer nodig na al die festiviteiten van de afgelopen dagen om wat te sporten!

Aanstaande donderdag staat de volgende trip alweer op de agenda: Boston! Samen met Arjan en Christine (Amerikaanse vriendin hier). Ik vlieg donderdagavond en kom zondagavond weer terug. Kan daar slapen bij een vriendin van Christine, dus dat is weer goed geregeld!

xxx

Bart


  • 02 November 2009 - 07:53

    Zwanet:

    goed om even weer iets van je te lezen, grappig is wel dat ik een half uur voor jou bericht ook een berichtje had van je pa en ma.
    dus ik ben weer helemaal op de hoogte.
    succes met alle drukke bezigheden.

  • 02 November 2009 - 15:52

    Floris:

    Lekker albert, goede update! Handig dat je sociale skills daar zo goed werken, dan kom je nog is ergens. Ik spreek je later,
    grt Floris

  • 03 November 2009 - 08:40

    Reinjet:

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en fijn dat je ouders en Laurien bij je geweest zijn! Ik denk dat de tijd voor jou voorbij vliegt. In IJhorst ook alles goed; Ad en ik zijn net terug van een verwenweekje in Tunesië, heerlijk.. Kunnen we er weer ff tegen.

  • 04 November 2009 - 16:55

    Tim:

    Thanks for the shout out at je boy-boys! Ik weet een ding bijna zeker, dat je in je peter pan outfit deze zin hebt gezegd: 'Look at me, I'm Peter Pan. I'm a little boy forever heeeeeheee' :p Als je terug bent moeten we een keer een kleine squash match organiseren, lekker balletje tegen de muur!
    hfl laaater

  • 13 November 2009 - 19:33

    Opa En Oma:

    hallo knul, daar zijn we dan weer. Hoe gaat het ermee? Met ons is alles oke. Je moeder is even bij ons.
    De oren zullen jou wel tuiten van al het gepraat over jou. Veel liefs van opa en oma.

  • 23 November 2009 - 13:39

    Teun Kl.:

    Dag Bart, Gisteren 22 nov. kreeg ik van je opa en oma een mailtje dat je ouders hadden afgedrukt voor mij met foto Balkenende. Nu lees ik over je reis en studie in de States - het werelddeel waar Mark en ik al zoveel gezien hebben. Ik wens je een heel fijne tijd; namens de Klooster-stam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Studeren in Pittsburgh

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Roadtrip en terugkomst

30 November 2009

Boston en Chicago

01 November 2009

NYC, bekende gezichten en Halloween!

26 September 2009

G20 en Balkenende Borrel!

15 September 2009

Partytime!
Bart

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11732

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2009 - 28 Januari 2010

Studeren in Pittsburgh

Landen bezocht: