Partytime! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu Partytime! - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Partytime!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

15 September 2009 | Verenigde Staten, Pittsburgh

9-15 September

Donderdag was dus de grote opening van het Football seizoen, met de kampioenen Pittsburgh Steelers die de stad op stelten zetten. Mooi was ook dat de helft van de mensen in mijn klas een Steelers-shirt aan had tijdens college :) Ik moet ook maar zo’n shirt aanschaffen want dat is traditie om op de wedstrijddag die aan te doen! Ik ging met Bart en Tom naar een groot concert naast het stadion, waar de Black Eyed Peas optraden en ook nog Tim McGraw (voor Amerikanen een erg bekende country-zanger). Was echt heel vet! En toen dat afgelopen was, was er een grote vuurwerk show en dat was ook heel mooi aangezien het net donker was.. Erg indrukwekkend! Daarna de wedstrijd bij Bart en Tom gekeken en de Steelers wonnen in extra tijd, dus de avond kon niet meer stuk. Vrijdag een feestje bij iemand thuis gehad, echt vet om een keer zo’n typisch Amerikaans feestje mee te maken met alle Amerikaanse “spelletjes” enzo! Zaterdagochtend werd ik wakker en kon ik live Liverpool-Burnley kijken omdat ze dat hier blijkbaar gewoon uitzenden :) ‘s Middags naar de football-wedstrijd geweest van het football-team van de universiteit, was wel grappig opzich maar ‘ons’ team speelt niet heel hoog. Het ‘college football’ is hier wel echt bizar groot, nu ook 3 wedstrijden live op tv. Stadions van 100.000 man enzo! Dat zijn vooral de grote universiteiten (zoals Ohio State University) waar 50.000 mensen studeren. Die spelers worden echt ge-hyped alsof ze professionals zijn en dat is ook echt de kweekvijver voor de NFL (de National Football League; oftewel de Eredivisie van het American Football). Wel wat anders dan het maandagavond voetbal bij de TU Delft, ook al is dat natuurlijk ook erg leuk ;) Zaterdagavond: eerst heerlijk op onze ruime veranda gebarbecued met Bart, Arjan en Tom. Was echt heel leuk en gaf me weer een beetje het gezelligheidsgevoel van zo'n barbecue dat ik stiekem toch wel erg miste aan Nederland. Daarna hadden we eerst een feestje bij onze buren, die ook medestudenten zijn op CMU (4 jongens). Was wel leuk, zij hebben echt een bizar mooi en groot huis met een tafeltennistafel in 1 van de 3 woonkamers ;) Daarna nog naar een ander feestje, dus dat was een drukke avond! Zondagmiddag hadden we een potluckdinner met alle Nederlanders in Pittsburgh. Dat is dat iedereen iets kookt en meeneemt om te eten. Was ook wel lekker om weer even in Nederlandse sferen te verkeren! Maandagavond lekker getennist en dinsdagavond (vanavond dus) weer een verjaardag-achtig iets! Goed uit te houden hier dus :) Toch mis ik jullie en Nederland af en toe nog wel hoor!

xxx

Bart

• 16 September 2009 - 06:58

Gert:

Als ik dit allemaal zo lees dan krijg ik de indruk dat je Nederland inmiddels niet heel erg meer mist! Klinkt goed wat je daar allemaal doet. Geiet er maar lekker van.

• 16 September 2009 - 09:54

Laurien:

Bart!! Wat ben je druk jongen! Super! Hoop dat je de laatste week van oktober ook wat leuke feestjes in de planning hebt staan, want ik ben natuurlijk super benieuwd hoe dat er daa aan toe gaat!!
    Geniet ervan broer! En super goed dat je je eerste 9.3 hebt gehaald (inside information)!
    Dikke kuss, jezus

• 16 September 2009 - 12:35

Otilia:

Jeetje Bart, 't is dat jezus ff over je moest opscheppen, anders kon ik bijna niet geloven dat je voor je studie naar de Justated Nites of America bent gegaan!! 't Leven hangt daar voor jullie echt van feesten aan elkaar!! Nou ja, 'k ben wrsl gewoon 'n b-tje jaloers.. Maar 'k gun 't je wel hoor! Veel plezier en dikke kus, ook v Johan en de kids. Je Tante

• 16 September 2009 - 16:39

Marie-Jeanne:

Ha Bart
    Wij geloven natuurlijk helemaal niet dat je ons mist want volgens mij schiet er geen seconde over. (Of lig je 's nachts een beetje wakker?) Wat fijn dat zo lekker meedraait. Heb je dat mooie cijfer waar Laurin zo lekker over opschept gehaald voor iets zinvols of ligt past het in het rijtje feestelijk beschreven activiteiten? Klopt het dat er één foto op je site staat?
    In iedergeval lekker doorgaan zo. groet van ons uit Zwolliewood.

• 19 September 2009 - 19:35

Zwanet:

Ik snap het allemaal wel hoor, je bent gewoon naast je studie enorm aan het socializen
    't is alleen even schipperen om al die voetbalwedstrijden in je schema op te nemen, maar ik denk dat dat met je wiskundig inzicht vast gaat lukken.

have fun
    groeten uit dorth