Boston en Chicago - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu Boston en Chicago - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Boston en Chicago

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 November 2009 | Verenigde Staten, Pittsburgh

2-30 November

Wat ik nog in mijn vorige verhaal was vergeten is dat ik naar een shooting range (schietbaan) ben geweest! Daar een uur staan knallen met verschillende pistolen, heel vet! Maar ook wel een beetje spannend hoor. Was wel gek dat wij, de Nederlanders, daar gewoon binnen konden lopen en dat je 5 min. later met een geladen wapen in je hand staat. Wel heel vet om een keer mee te maken! Maar nu verder met wat er gebeurde in november.

Op donderdag de 5e vertrokken naar Boston met Arjan en Christine. Goede vlucht gehad en rond de klok van 22.00u kwamen we aan bij de vriendin van Christine waar we bij zouden blijven slapen. Becky, een andere vriendin van Christine, was er ook. Die meisjes wilden natuurlijk allemaal even bijpraten en Arjan en ik vonden het prima. Nog iets: Christine’s zusje studeert sinds kort in Boston en onze slaapplek was daar vlakbij. Op vrijdag eerst even haar campus verkent; van Tufts University. Iedereen kent in Boston natuurlijk Harvard en MIT, maar Tufts schijnt ook gewoon een topuniversiteit te zijn. Na de campus te hebben bekeken wilden we kaartjes gaan kopen voor de Boston Celtics (basketbal) voor die vrijdagavond. Ik had gezien dat de Celtics thuis moesten spelen, dus zou wel leuk zijn om daar heen te gaan. Toen ik op woensdag keek waren kaartjes maar 30$ ofzo, maar toen we eenmaal op vrijdag aankwamen waren de goedkoopste kaartjes al bijna 100$.. Dat ging dus niet door helaas. Toen hebben we gewandeld naar de haven van Boston via een aantal mooie Bostonse plekjes. Vervolgens naar het State House van Massachussets want daar werkte het meisje waar we bij sliepen. Daar een rondleiding gekregen van haar en toen werden we aangesproken door een wat oudere man. Het bleek een Kennedy te zijn! Hij gaf ons nog een rondleidinkje en hij gaf ons ook toegang tot plekken die normaal niet toegankelijk zijn :) Lucky us. Toen vrijdagavond naar een aantal bars gegaan in Boston. Zaterdag weer de stad verkennen. De meisjes wilden naar de bierbrouwerij in Boston, maar Arjan en ik hadden daar niet zoveel zin in aangezien we bierbrouwerijen ook wel in NL kunnen zien! Wij gingen dus met z’n 2-en naar Harvard en MIT. Vooral Harvard is echt een supermooie campus.. heel vet. Vervolgens hebben we de Boston Freedom Trail afgelopen. Dit is een route die als “rode lijn” door Boston loopt waarbij je langs alle bekende historische gebouwen komt (het is ook nog eens letterlijk een rode lijn, dus makkelijk te volgen :)). Toen ’s avonds lekker gegeten in de Green Dragon Tavern, waar vroeger alle bekende mensen van Boston gegeten bleken te hebben. Daarna was er een huisfeestje van het meisje waar we slapen: gezellig! Zondag nog even een uitgebreide brunch gescoord op Tufts University en toen was het tijd om langzaam weer terug naar Pittsburgh te gaan.

Op de 25e naar Chicago gevlogen! Daar de volgende dag Thanksgiving gevierd bij een Amerikaanse familie van iemand die ik van de universiteit ken. Lekker kalkoen gegeten met alle gebruikelijke gerechten (cranberrysaus, “stuffing”, sweet potatoes etc.)! Was erg leuk om een keer mee te maken hoe dat er aan toe gaat hier in Amerika. Op vrijdag de stad Chicago bekeken; een erg mooie stad. Boven in Sears Tower geweest (heet nu Willis Tower trouwens) en over Navy Pier gewandeld. Het was gelukkig erg lekker weer, dus dat was wel mazzel! Het was trouwens ook Black Friday: de dag na Thanksgiving waarop alle winkels grote kortingen geven en mensen al om 3 uur ’s ochtends voor de deuren van winkels staan om de beste koopjes mee te pakken. Gekkenhuis dus! Zaterdag de campus van University of Chicago bekeken, erg mooi. Daarna naar het museum van Wetenschap en Industrie geweest en dat was ook wel geinig. ’s Avonds in Chicago naar een bar geweest maar niet te laat terug want ik moest op zondag alweer om 5u op want ik moest vroeg vliegen..

Tickets zijn net geboekt voor de roadtrip in december en januari in California, dus dat is de volgende trip! Heb a.s. zaterdag nog een ‘Snow Flake’ gala hier van de universiteit dus dat is ook wel leuk hopelijk. Nu wel relatief drukke tijd voor school, aangezien ik nog anderhalve week heb om mijn vakken af te ronden.. Komt goed! :)

xxx

Bart

• 01 December 2009 - 13:35

Tim :

Haha 'stuffing' supermeuj! Chicago is vet trouwens he, ben je nog langs dat levensgrote rode 'Radio flyer' wagentje gelopen? Dat weet ik me nog het best te herinneren.. Vielen spass da, hfl

• 01 December 2009 - 21:23

Ina:

leuk dat we op deze manier nog weer andere details te lezen krijgen:)
    Hou ons op de hoogte mbt Snow Flake gala, veel plezier!
    xx
    m

• 18 December 2009 - 21:56

Macho:

He Bartje,

Ben je met de grande finale begonnen daar in Amerika? Lekker hoor! Drop maar eens wat pica's! Ik ben vandaag weer in NL aangekomen! See ya!!!!!!!!!!!!

Gr Macho