De eerste 3 daagjes in Pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu De eerste 3 daagjes in Pittsburgh - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu

De eerste 3 daagjes in Pittsburgh

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

03 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Pittsburgh

The journey begins!

1 Augustus
Samen met Arjan, mijn (reis)maatje van de TU, vertrokken van Schiphol. Goede vlucht gehad naar Chicago, lekker 2 ‘chickflicks’ gekeken: 17 Again en Ghosts of Girlfriends Past. Toen 7 a 8 uur moeten wachten op Chicago O’Hare Airport, voordat we een vlot vluchtje naar Pittsburgh hadden. Daar eenmaal aangekomen een poosje gewacht op de bagage en toen met de bus (30-45 min.) naar Carnegie Mellon University! Rond 0.00u ’s nachts Amerikaanse tijd (dus 6.00u NL’se tijd) waren we dan eindelijk gearriveerd. Eerst nog een stuk met de tassen moeten sleuren, maar toen uiteindelijk kunnen slapen in een (snikhete) kamer.

2 Augustus
Eerst naar een supermarkt gelopen met Arjan, daar wat eten gehaald voor ontbijt en lunch. Eten is hier wel relatief prijzig. Omdat er op zondag weinig te beleven was, werden we geadviseerd om naar Waterfront te gaan. Waterfront is echt een kilometer met alleen maar grote winkels aan elkaar geplakt. Daar een beetje in rondgelopen en een telefoon gekocht met Amerikaans nummer (412 736 9816). Vervolgens heb ik gefitnesst hier, de sportfaciliteiten zijn allemaal gratis en bizar mooi. Toen konden we ergens gratis op de campus eten (volgens mij zagen ze ons voor nieuwe ‘on campus’ Amerikanen aan), dus dat was ook chill. Na het eten samen met Arjan over de hele campus gelopen. Er zijn hier een stuk of 7 faculteiten, stuk voor stuk hele mooie gebouwen. Het is hier sowieso erg mooi opgezet. Het is een heuvelachtig gebied en dat komt terug in de campus opzet, waardoor de campus toch wat extra klasse krijgt. Veel grasvelden waar studenten op chillen etc. Ik zal foto’s van de campus binnenkort online zetten denk ik. Toen nog een soort mega-kelder onder de universiteit ontdekt waar een supergrote studenten game hal is (met pool-tafels, shuffleboard, tafeltennis, arcade games, you name it) was en ook ‘gewoon’ een bank, postkantoor en nog wat dingen. Echt bizar wat ze hier allemaal hebben dus!

3 Augustus
Een universiteits ID geregeld en een internetaccount. Met de ID kun je gratis van het OV gebruik maken en het biedt nog meer voordelen (waar ik nog een beetje achter moet komen). Tevens even gezwommen in het ‘kleine’ zwembad (nog steeds vrij groot) want de grote is ‘under construction’ en in de ‘steam room’ en ‘hottub’ geweest :). Jullie kunnen begrijpen dat ik hier dus niet bepaald te klagen heb qua faciliteiten.

• 06 Augustus 2009 - 11:54

Laurien:

Hi lieve broer,
    vind het echt super leuk te lezen en horen (via skype) wat je allemaal doet!
    Anders moet je deze link even op je hyves erbij zetten, zodat mensen je verhalen kunnen lezen.
    Hoe gaat het met de kamer zoektocht?
    Houd me op de hoogte!!

Liefs

• 06 Augustus 2009 - 13:47

Bastiaan Roerdink:

Hoi Bart,
    Veel plezier daar en geniet ervan!
    Groet