Pittsburgh Pirates en meer.. - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu Pittsburgh Pirates en meer.. - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Pittsburgh Pirates en meer..

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Vrijdag (14 augustus) hadden we de introductie van Heinz College (de faculteit waar aan ik de meeste vakken ga volgen). Begon om 8u s ochtends (!) met ontbijt en kregen we een tshirtje met Heinz erop enzo. Toen 3u soort van openingstoespraken gehad.. was wel een lange zit ;) maar wel goed om daar vast aan te wennen want er schijnen hier ook vaak colleges van 3 a 4u achter mekaar zijn! toen geluncht. toen hadden we een soort presentatie van de program-manager die alle roosters een beetje besprak, maar arjan en ik hadden (ongeveer) als enige geen rooster gekregen.. maar die krijgen we maandag! we vallen een beetje buiten de boot omdat we exchange zijn en de mensen die hier 40.000$ per jaar betalen geven ze daarom een beetje voorrang, opzich te begrijpen! maar die program-manager was wel heel aardig tegen ons en de vrouw van de introductie ook, dus het is prima :) toen hadden we 'scavenger hunt' (best te vertalen als vossenjacht denk ik), waarbij we een aantal raadseltjes moesten oplossen met een groepje en door pittsburgh lopen omdat die raadsels een plek in pittsburgh aanduidden. was wel leuk, zo leerde ik weer wat nieuwe mensen kennen (en kreeg ik ook weer een ander shirtje, want elk 'team' had een andere kleur shirt). toennn moesten we rond 5u op een grasveld met een grote soort tent verzamelen, waar we met alle groepjes aten en een beetje konden chillen.. we hadden wel een leuk groepje verzameld (1 meisje uit Taiwan (Pin cheng lin), 1 amerikaanse Taiwanees (Wei sun), 3 mexicanen (Gerardo, Jesus en Miguel), 1 amerikaans meisje uit Chicago (Christine) en Arjan en ik die een beetje de boel aanzwengelden ;)). Daarmee gingen we nog even naar de Primonti Brothers (bekende broodjestent/cafe) om daar nog een beetje verder te kletsen. Al met al een leuke dag dus :) Zaterdag nog even naar ons 'nieuwe' huis gekeken en met de vrouw de laatste onduidelijkheden voor ons besproken en dat zit opzich wel goed dus vanaf 2 september wonen we in Squirrel Hill! Opzich wel chill, want het wonen in de ghetto van Pittsburgh is na een maandje wel weer leuk geweest ;) iedereen waartegen we zeggen dat we in Garfield wonen moet lachen of schrikt! maar het valt reuze mee hoor en gelukkig zijn we met zn tweetjes :)

Maandag met Arjan geshopt bij Macy's en heb 2 spijkerbroeken gekocht, was wel duur.. totaal ruim 47 dollar ;) (= nog geen 34 euro)! Maandagavond om kwart voor 6 naar een Pirates-game geweest, dat is het honkbalteam van pittsburgh! Zij schenen wel echt vrij slecht te zijn, maar ze hebben een heel mooi stadion en ze zijn lekker goedkoop doordat ze zo slecht zijn ;) Toch hebben ze wel gewonnen! Mede dankzij ons aanmoedigen natuurlijk :) Hier in pittsburgh draait alles om de Steelers (winnaars van American Football dit jaar, super bowl dus) en ook wel een beetje om de Penguins (winnaars van ijshockey dit jaar, Stanley cup heet dat) dus daar zijn ze ook wel echt heel goed in! Maar toch ook wel leuk om een keer die pirates te bekijken want die andere dingen zijn onbetaalbaar.. maar die staan nog wel op het to-do-lijstje!

• 18 Augustus 2009 - 16:53

Koen:

Hey Bart!

Super leuk om dit te lezen, heb het vorig jaar allemaal meegemaakt..
    Zorg dat je in wat intermural sport teams komt met wat studiegenoten. Dat is echt super cool!

Veel plezier en ik zal je blijven volgen!

Als je nog tweedejaars studenten tegenkomt, kun je ze de groeten doen.

Mzls Koen

• 19 Augustus 2009 - 08:09

Pa:

Hoi kerel,
    Geef je niet teveel geld uit aan al die spijkerbroeken? En wat moet je met al die Taiwanese meisjes in je groepje, is dat toeval?
    Fijn dat het goed met je gaat. Groet en tot horens/mails,

• 22 Augustus 2009 - 10:31

Wout:

Hey Bartje,

Als ik het zo lees vermaak je je prima daar. Krijg zelf ook zin om zoiets te ondernemen..
    Wanneer moet je echt aan de slag? Als ik het goed heb is de komende week nog de intoductieperiode..? Veel plezier daarmee, ondanks dat je nog geen biertjes mag nuttigen ;).
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

X Wout

• 25 Augustus 2009 - 18:09

Annemiek:

Hey Bart,
    Dit klinkt allemaal zo bekend! Krijg er meteen weer heimwee naar...ben nu dus ook maar weer even verder gegaan om al mijn foto's van vorig jaar in een fotoalbum te stoppen...toch een leuke herinnering. Wat chill dat je in Squirrell hill gaat wonen. Veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhalen. Hier gaat de TU volgende week beginnen. Nu dus nog een weekje genieten van de vakantie.

xx

ps. Als je Pragna, Lynly of iemand anders van de tweede jaars ziet...geef ze een big hug van mij! En zeg dat ik ze mis.