Washington D.C. en meer.. - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu Washington D.C. en meer.. - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Bart Kloosterboer - WaarBenJij.nu

Washington D.C. en meer..

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Pittsburgh

18-25 Augustus

Hallo luitjes! Op veler verzoek maar weer een verhaaltje ;) Vorige week donderdag hadden we een soort introductie-borrel bij Doc’s Place van onze faculteit: Heinz College. Het was echt een ideale locatie en er waren gratis drankjes en eten en veel leuke nieuwe mensen: een erg leuke avond gehad! Toen vrijdagochtend vroeg weggereden in onze gehuurde auto: een Hyandai Accent… Erg hippe auto ;)! Maar die auto hadden we nodig voor onze road-trip naar Washington D.C.! Met ‘we’ bedoel ik: Arjan (van TU Delft), Bart (van TU Eindhoven), Tom (van TU Eindhoven) en ik zelf natuurlijk (van TU Delft). Vrijdagmiddag rond 3u aangekomen in D.C. zijn we vrijwel meteen de stad ingegaan en hebben we het Smithsonian Museum of National History doorgelopen. Daarna naar het Witte Huis gelopen en gegeten en gedronken bij een tent genaamd Ruby Tuesday, was erg gezellig! Toen wilden we nog even een cafe/pub/club ingaan, maar omdat ik nog maar 20 jaar ben verpestte ik dat voor de rest want dan kom je nergens in hier! Helaas… Maarja, volgende week 21! Zaterdag op tijd Washington in en naar het Capitool en vervolgens naar het Smithsonian Museum of Air and Space ofzo. Dit bleek het meest bezochte museum ter wereld te zijn (beweerde het boekje van het museum) en het was inderdaad erg druk en ook leuk! Mooie kanttekening is dat er een McDonalds IN dit museum zat! En wat voor 1! Echt een supergrote… Toch vreemd dat ‘bijna alle’ Amerikanen dik zijn ;)! Toen doorgelopen naar het Washington Monument (een soort grote versie van De Naald in Apeldoorn ;)) en via de Reflecting Pool naar het Lincoln Memorial. In dat wandelingetje begon het helaas ontzettend hard te regenen, dus we hebben ruim een uur moeten schuilen in het Lincoln Memorial, samen met een heleboel andere toeristen! Daarna maar terug naar het hotel gedropen en daar even ‘opgefrist’ en toen weer de stad in om te eten. Vervolgens kwam ik wel een cafe binnen; omdat ze hier de maand eerst doen en dan pas de dag snapte die uitsmijter het niet ;) (dus ik ben 31-08-1988 jarig, maar hier zouden ze dat als 08-31-1988 neerzetten). Een leuke avond gehad! En toen zondag nog langs Arlington, de megagrote begraafplaats van de slachtoffers van alle oorlogen enzo! Erg indrukwekkend en bizar groot.. Toen weer terug naar Pittsburgh gereden want maandag begonnen de colleges. Ik had gister alleen “Negotiation” (“Onderhandelen”), wat denk ik wel een leuk vak is. Je leert daar mensen om te lullen en dat is al een hobby van me in het Nederlands, nu nog in het Amerikaans! Vandaag had ik een soort inleiding tot een vrij groot en ingewikkeld vak, waar ik voor een project heb gekozen om een advies te geven om het overgewicht in de regio van Pittsburgh terug te brengen. Al aardig wat huiswerk voor de boeg! Morgen pas om 17.00u college geloof ik, dus ga ik ’s ochtends wel even aan de slag. Owja, we hadden gisteravond ook nog een begin-borrel van de hele universiteit, weer in Doc’s Place, maar nu was het wel erg druk waardoor je echt een uur in de rij moest staan voor een stukje pizza.. Toch wel een leuke avond gehad hoor! Net even gefitnesst en gezwommen, dus ik duik weer lekker fris mijn bedje in straks. Ik zal de foto’s van D.C. binnenkort op mijn hyves zetten!

xxx

Bart

• 26 Augustus 2009 - 10:03

Gert:

Leuk om weer even van je te horen! Was gisteravond bij TL1 (oefenwedstrijd tegen VVSB kansloos verloren) en kreeg van veel mensen de vraag hoe het met je ging. Groeten o.a. van Rob de G, Dick van L en Michel P. TL 3 won overigens dik van Q Boys 4. Aardig project trouwens wat je uitgekozen hebt. Suggestie: bied iedere Pittsburgher een gratis fiets aan, dan trap je die overtollige kilo's er wel af! Groet

• 26 Augustus 2009 - 10:47

Tobit:

Leuk stukje, je bent er maar druk mee als ik dat zo lees! Veel gezien al hoor. Nog plannen voor je verjaardag daar?

Groetjes

• 26 Augustus 2009 - 10:51

Koot:

Mooie verhaaltjes elke keer Bartje! Maak er nog wat moois van daar!

• 26 Augustus 2009 - 13:21

Ina:

dat vak negotiation is je al toevertrouwd en kun je wel overslaan:)
    leuk man om je verhalen weer even te lezen, klinkt goed!
    xx
    m

• 26 Augustus 2009 - 16:56

Tim:

It rooks rike its rearry nice there! Nu is het partyen voorbij, tijd voor het serieuzere werk. Wel handig van die omgekeerde datums in amerika, zo kan je misschien nog eens een bacardi-colalight ergens krijgen ;)
    laters

• 27 Augustus 2009 - 15:27

Henneke:

hoi kleine bart,
    wat leuk om je verhalen te lezen. Je hebt in korte tijd al leuke dingen gedaan. Nu dus ook aan de studie. Succes en veel plezier namens de Heemskerken. x

• 27 Augustus 2009 - 16:52

Ad En Reinjet:

Fun is over, real time starts! Alleen maar kennismakingsborrels en leuke dingen doen, dat gaat op den duur ook vervelen. Negotiation lijkt me een erg nuttig vak, kun je de rest van je leven plezier van hebben. Vooral als je zelf kinderen krijgt later......

• 28 Augustus 2009 - 10:36

Madelon:

Ha neef!

Mooie dingen bezocht zo te lezen, en nu beginnen met je studie! Haha, veel succes! :)

xx

• 31 Augustus 2009 - 06:27

Zwanet:

van harte gefeliciteerd met je 21 ste verjaardag
    Jan en Zwanet

• 31 Augustus 2009 - 06:32

Zwanet:

heeeee, ik had dacht ik al een reactie geplaatst eergisteren, maar zie dat die niet is overgekomen/geplaatst.
    moest wel alle 5 pagina's eerst lezen maar ben nu helemaal bij.
    het is wel veel allemaal. veel reizen, veel zien, veel doen, veel zoeken. veel fietsen en nu nog onderhandelen ook. het gaat je vast goed af. we blijven je volgen.
    groeten uit dorth

• 31 Augustus 2009 - 07:36

Els Jagtenberg:

Ha Bart!!
    van harte met je 21 ste verjaardag!!!!
    lieve groet van Marc,Els Sam en Rosa

• 31 Augustus 2009 - 09:45

Gonny:

Hoi Bart
    Heel leuk om je te volgen via je site en een beetje te kijken waar je mee bezig bent!Dat is een heleboel zo te zien! Van harte gefeliciteerd en ja nu je 21 bent gaat er een wereld voor je open in Amerika! Geniet ervan en een gezellige verjaardag.
    groetjes vanuit Sassenheim

• 31 Augustus 2009 - 17:54

De Rossies:

Ha Bartman! Van harte met je echte volwassenheid, ha wat 'n woord he. Leuk te lezen dat je daar zo'n afwisselend leven hebt. Ik hoop dat je wel tijd hebt om je echt jarig te voelen?! Veel plezier vandaag en 'zoep niet te veule' nu 't daar echt mag! liefs van Renk, Maran, Nout, Johan en Otilia

• 31 Augustus 2009 - 18:34

Cjagtenberg:

Bart Hartelijk gefeliciteerd met je 21 ste verjaardag! Je reis verslag is leuk.groetjes Wim &Corrie Jagtenberg.

• 31 Augustus 2009 - 19:01

Reinjet:

Ha die Bart, 21 jaar! Gefeliciteerd hoor! Eindelijk mee stappen met de rest;-) Een fijne verjaardag gewenst, we zullen er 1 op je gezondheid drinken. Ook liefs van Maryte en Ad!

• 31 Augustus 2009 - 19:03

Hans En Carla:

Lieve Bart,Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Erg leuk om je verhalen te lezen, wat heb je het druk.Fijne dag, nu mag je gelukkig legaal een biertje drinken!
    Groetjes Hans ,Carla en Jeroen.

• 31 Augustus 2009 - 20:43

Bas:

Bart van harte gefeliciteerd! Leuke verhalen. Mag je ook aan de bar een colaatje drinken;) Groet en felicitaties van de hele familie Melchers.

• 01 September 2009 - 18:16

Jenneke Hesseling:

Ha Bart,

wat omtzettend leuk om wat van je te horen en zo te lezen gaat het helemaal goed daar in de VS.

Wat een ervaring doe je daar op, leuk hoor.
    Natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we nemen een borrel op jou...!

Veel groetjes uit Alphen aan den Rijn en veel succes nog met je studie.

Groetjes Jenneke Hesseling

• 02 September 2009 - 08:32

Frans Heemskerk:

Ha die Bart,
    Mooi om je verhalen te lezen.
    Afgelopen maandag stuurden we je een sms-je maar achteraf zei ik tegen Henneke, dat het maar de vraag is of dat in de USA aankomt.
    In dat sms-je feliciteerden we je van harte. De bedoeling was goed.
    Hoe voelt dat als 21-jarige? Heb je de pubs al gemeld dat jij nu ook in beeld bent?

Geweldig dat je deze ervaring opdoet! Pakt niemand je meer af.
    geniet ervan!
    groeten Henneke en Frans

• 02 September 2009 - 19:09

O&O Kloosterboer:

Hoi Bart,
    Wel een beetje te laat maar ik moest eerst nog even uitvogelen hoe ik dat kon doen met de PC.
    Hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag en dat je maar een grote jongen mag worden (knipoog).
    Groetjes van opa en mij.
    Oma

• 06 September 2009 - 08:50

Martine:

hey neef!

Nu ook echt volwassen dus, gefeliciteerd nog!!!Groots gevierd daar in Verweggistan??? Tja in de VS is 21 nog wel echt een belangrijke leeftijd he. Hoeven ze ook je geboortedatum niet meer verkeerd te lezen voor je kunt feesten in de kroeg....
    maarre van wat ik lees is alles wel chill daar ;), beetje studeren, beetje rondhangen, beetje sporten....succes joh en geniet lekker van je tijd daar!

Veel groetjes van
    Jelle Martine Emma en Noah

• 06 September 2009 - 19:05

Macho:

He Bartje,

Sounds very nice! Wat gaaf he, al die bekende spots uit Amerika waar je bent geweest. En onderwijs bevalt ook wel begrijp ik. Volgens mij genoeg ingredienten voor een top tijd. Als de Mac maar niet te vaak een ingedient is gaat alles wel goed met je ;)

Stockholm bevalt ook prima! Is echt n super mooie stad en zo relaxt allemaal. Stappen is wat duurder maar krijg je wel waar voor je geld ;). Ik ben ook al aan m'n colleges begonnen maar is niet heel erg druk en ook niet moeilijk dus wel chill.

Spreek je snel!

xx Macho

P.S. Hoe heten Tom en Bart met de achternaam, misschien dat ik ze ken???